Jardunaldi Marxistak Euskal Herriko Unibertsitatean

Ezker Iraultzaileak eta Federico Engels Fundazioak Jardunaldi Marxistak antolatu ditugu Euskal Herriko Unibertsitatean, Donostiako eta Gasteizko campusetan, otsail eta martxoan. Jardunaldi horiek tradizio luzea dute unibertsitatean, eta ikasleen eta langileen parte hartzea zabala izan da. Hori dela eta, unibertsitateak kreditu batekin baliozta dezan lortu dugu.

 jornadas carteljornadas carteleuskeragasteiz 1

Unibertsitatean muturra sartuta duten enpresariek eta eskuineko politikariek, unibertsitate publikoan murrizketak aplikatu, pribatua finantzatu eta langile familietako gazteei unibertsitaterako sarbidea ukatu nahi dieten horiek, ahal duten guztia egiten duten unibertsitatean irakasten den ideologia indibidualismoarena eta kapitalismoarena izan dadin. Ideia iraultzaileak, langile klaseak aurrera eraman dituen, edo eramaten ari den, borrokak eta iraultzak estaltzeko saiakera da. Azken finean, gizarte sozialista eraiki daitekeela ukatu nahi dute. Jardunaldi hauek aire freskoa emango diote erresistentziari. Hori dela eta, ondoko gaiak landuko ditugu: memoria historikoa, ikasgaiak atera eta etorkizunerako prestatzeko, egoera politikoa, filosofia marxista; batez ere, zapalkuntza oro geldiarazi eta gainbeheran dagoen sistema hau suntsituko duen borroka iraultzailea aurrera eramateko moduaz eztabaidatuko dugu.

PROGRAMA

Aurten bost gai landuko ditugu jardunaldietan:

- Errusiako Iraultzatik 100 urtera

- Estatu Batuak: Polarizazio politikoa eta borroka soziala

- Emakume langilearen askapen borroka

- Hezkuntza publikoaren aldeko borroka

- Catalunya eta arazo nazionala

15:30: Bideo emanaldia

17:30: Hitzaldia

Donostia:

Otsailak 14, 21 eta martxoak 7, 14 eta 21.

Ibaetako Filosofia eta Hezkuntza zientzien fakultatearen eta Psikologia fakultatearen artean dagoen gradu aretoan

Gasteiz:

Otsailak: 15, 22 eta martxoak 1, 8 eta 15.

Elurretako aularioan, 210 gelan.

Lau orduko saioak izango dira, 15:30etatik 19:30ak arte. Jardunaldiak bukatzen direnean, matrikulatutakoei 5 orduko balioa izango duen lan idatzia eskatuko zaie; beraz, orotara 25 orduko saioak izango dituzte jardunaldiek. Saio horiek graduko ikasleek kreditu batekin balioztatu ahal izango dute. Hitzaldi batzuk euskaraz izango dira, beste batzuk gaztelaniaz, baina zenbait metodo erabiliko dira entzule guztien ulermena bermatzeko.

Saio bakoitzak bi zati izango ditu. 15:30etan bideo emanaldia izango da, eta 17:30etan hasiko da hitzaldia.

KREDITUEN AITORPENA

Jardunaldi hauetan izena eman eta erregulartasunez parte hartzen dutenek, bertaratze ziurtagiri bat jasotzeko eskubidea izango dute, 25 ordutan zenbatua eta kreditu batekin balioztagarria izango dena graduko karrera guztietan.Hala ere, ate guztiak zabalik daude parte hartu nahi duten guztientzat (kreditua nahi ez dutenentzat dohainik izango da).

JORNADAS MARXISTAS EN LA UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO

Desde Izquierda Revolucionaria y La fundación Federico Engels hemos organizado Jornadas Marxistas en la Universidad del País Vasco, en los campus de Donostia y Gasteiz para los meses de febrero y marzo. Estas jornadas cuentan con una larga tradición en la universidad, con una participación amplia de alumnos e incluso de trabajadores, por lo que conseguimos que la universidad los reconozca con un crédito.

Los empresarios insertados en la universidad y los políticos de la derecha,  que recortan la universidad pública para financiar más la privada e intentan por todos los medios cerrar el paso a los jóvenes de las familias trabajadoras, también hacen todo lo posible para que la ideología que se imparte en la universidad sea la del individualismo y del incuestionable capitalismo.  Es un intento consciente de ocultar las ideas revolucionarias, las experiencias de las luchas y las revoluciones que la clase trabajadora ha realizado y está llevando al cabo, y en definitiva de negar que sí es posible transformar esta sociedad en una sociedad socialista. Estas jornadas ofrecen aire fresco de resistencia. Tratamos temas como la memoria histórica como medio para sacar las lecciones y prepararnos para el futuro, la actualidad política, filosofía marxista y sobre todo abrir el debate sobre cómo llevar al cabo la lucha revolucionaria para acabar con toda opresión y este sistema en plena decadencia.

PROGRAMA

Este año las jornadas trataran cinco temas:

-´A 100 años de la revolución rusa

- Estados Unidos: Polarización política y lucha social

- La lucha por la emancipación de la mujer trabajadora

- La lucha por la educación pública

- Catalunya y la cuestión nacional

A las 15:30 proyección de video

A las 17:30 charlas

Donostia

14, 21 de febrero y 7, 14, 21 de marzo.

En el salón de grados entre las facultades de filosofía y ciencias de la educación y psicología. Ibaeta

Gasteiz

15, 22 de febrero y 1, 8, 15 de marzo

Aulario de Elurreta, aula 210

Cada una de éstas será de 4 horas, desde las 15:30 a las 19:30 y, al final de las jornadas, se exigirá a los matriculados un trabajo escrito valorado en 5 horas, por lo que el total de las jornadas ascenderá a 25 horas lectivas, convalidables con un crédito para los alumnos de grado. Las charlas serán algunas en euskera y otras en castellano, pero se usarán diferentes métodos para garantizar que todos los oyentes puedan seguirlas.

Cada jornada tendrá dos partes. A las 15:30 se comenzará con la vídeo-proyección y a las 17:30 empezará la charla.

CONVALIDACIÓN DE CREDITOS

Los que se matriculen y asistan con regularidad a estas jornadas tendrán derecho a obtener un certificado de asistencia, que corresponde a 25 horas y que será convalidable con un crédito en todas las carreras de grado. Sin embargo, las puertas están abiertas a todo el que quiera participar (será gratis para los que no quieran el crédito).

MATRICULA

El precio de la matrícula es de 5 euros. El plazo para pagar la matrícula será el 14 de febrero. El pago se efectuara en la cuenta corriente nº 3035 0156 83 1561023721 de la Caja Laboral. También se puede hacer el pago el primer día de las jornadas en mano.

 

Informazio gehigarria